FAQ
1. NIE DOSTAJĘ MAILA Z POTWIERDZENIEM
REZERWACJI, CO SIĘ STAŁO?
Prawdopodobnie inny Mikołaj ubiegł Cię w
rezerwacji prezentu o kilka sekund. Odśwież stronę z listą prezentów i zobacz czy
nie jest on już w rezerwacji.
Sprawdź też skrzynkę spamu. Czasami tam trafiają
potwierdzenia.
Użyj innego adresu e-mail do rezerwacji prezentu.
Skontaktuj
się z nami. Natychmiast pomożemy :) i sprawdzimy czy prezent można nadal
zarezerwować albo zrobimy to w Twoim imieniu.
2. CZY MAM KUPIĆ WSZYSTKIE WYMARZONE PREZENTY
DANEGO DZIECKA?
Nie. Na liście przy każdym dziecku podane są co
najmniej 2 prezenty do wyboru. Prosimy darczyńców o kupienie jednego z nich.
Pamiętajmy, że prezenty będą rozpakowywane na wspólnej sali, dzieci będą patrzyły
co dostali koledzy i koleżanki. Tak więc jeden prezent dla jednego dziecka plus
ewentualnie słodycze ale w rozsądnych ilościach. Dzieci zazwyczaj pałaszują
słodycze na „jedno posiedzenie”, tuż po kolacji wigilijnej ;)
3. JAK MAM ZAPAKOWAĆ PREZENT? JAK GO OZNACZYĆ?
Prosimy o świąteczne opakowania (papier / torba), z napisem lub naklejką z imieniem
i wiekiem dziecka oraz z nazwą miejscowości. Przyda się też dodatkowa duża foliowa
torba, która ochroni świąteczne opakowanie na czas transportu.
4. DO KIEDY ZBIERANE SĄ PREZENTY?
Informację nt. poszczególnych terminów dla danych miejscowości publikujemy na
stronie głównej www Akcji (zielony box) oraz w zakładce "O Akcji" (podstrona "Do
kiedy zbieramy prezenty"). Są to daty nieprzekraczalne. 1-2 dni później ruszają
wcześniej zorganizowane transporty do poszczególnych placówek.
5. GDZIE ZBIERANE SĄ PREZENTY?
Zbiórka prezentów prowadzona jest w biurze Agencji PR Publink, przy ul. Narbutta
46/48 (stacja metra Pole Mokotowskie, przy skwerze A. Słonimskiego), lok. 51 w
Warszawie. Prosimy o przynoszenie prezentów w godzinach 9:00-17:00, od pon. do pt.
W przypadku trudności dowiezienia prezentu w tych godzinach prosimy o kontakt z
biurem agencji na tel.: 22 / 849 17 71.
6. CZY MOGĘ DOSŁAĆ PREZENT DO MIEJSCA ZBIÓRKI
KURIEREM ALBO POCZTĄ?
Jak najbardziej. Adres miejsca zbiórki to:
Agencja PR Publink
Ul. Narbutta 46/48 lok. 51
02-541 Warszawa
7. SKĄD WIEM, ŻE MÓJ PRZENT DOTARŁ DO MIEJSCA
ZBIÓRKI?
Prosimy obserwować zakładkę z listą prezentów na www
Akcji. Prezenty dostarczone do agencji zmieniają, w ciągu 2-3 dni, swój status na
liście prezentów, na www Akcji, z „Zarezerwowany” na „Kupiony”.
8. CZY MOGĘ PRZESŁAĆ PREZENT BEZPOŚREDNIO DO
DANEJ PLACÓWKI?
Prosimy aby tego nie robić. Prosząc dzieci o
listy do Św. Mikołaja z ich wymarzonymi prezentami zobowiązujemy się do ich
dostarczenia pod choinkę. Od 2003 roku dokładamy wszelkich starań aby tak było.
Nigdy nie zawiedliśmy. Skrupulatnie sprawdzamy czy mamy wszystkie prezenty,
sprawdzamy stan ich świątecznych opakowań, gdy trzeba pakujemy w nowe torby i
papiery. Prezenty zawożone są przez „naszych ludzi” - koordynatorów poszczególnych
placówek. Dajemy gwarancję, że wszystkiego dopilnujemy.
9. NIE MOGĘ KUPIĆ PREZENTU. JAK MOGĘ POMÓC?
Można
wspierać Akcję na wiele sposobów np.:
- promować ją wśród znajomych, rodzin,
kolegów z pracy, wszędzie gdzie się da; mówić o niej i rozsyłać dalej nasze maile;
- pracować jako wolontariusz przy sortowaniu prezentów;
- pomagać przy
transporcie prezentów.
10. CZY MOGĘ PRZEKAZAĆ PIENIĄDZE DANEJ
PALCÓWCE?
Nie prowadzimy zbiórki funduszy, chętnie jednak
udostępnimy kontakt do dyrekcji danej placówki lub do jednej z naszych partnerskich
fundacji, z którymi od lat współpracujemy przy Akcji, a które organizują także inne
inicjatywy dla dzieci w ciągu całego roku.
11. KIEDY BĘDĄ ZDJĘCIA? JAKI MAM DOWÓD, ŻE
PREZENTY DOTRĄ DO DZIECI?
W styczniu, w galerii zdjęć na www
Akcji, publikujemy zdjęcia z Wigilii we wszystkich placówkach i rodzinach. Do
naszych darczyńców rozsyłamy wtedy e-maila z informacją, że zdjęcia są już na www.
Na bieżąco informujemy także o przebiegu Akcji na jej fanpage na FB.
12. DLACZEGO ZBIERAMY PREZENTY DLA TYCH A NIE
INNYCH PLACÓWEK / RODZIN?
W ramach Akcji wspieramy ośrodki
opiekuńczo-wychowawcze i rodziny, których sytuację, w tym finansową, dobrze znamy.
Wiemy, że nie mogą one w danym roku liczyć na pomoc ze strony innych sponsorów lub
jest ona bardzo ograniczona. Więcej nt. ośrodków, które wspieramy w tym roku w
zakładce „O Akcji” na podstronie „Komu pomagamy w tym roku”.
13. CZY MOGĘ ZGŁOSIĆ PLACÓWKĘ / RODZINĘ DO
AKCJI?
Zapraszamy do kontaktu z nami. Nowa placówka / rodzina
będzie wymagała zbadania jej potrzeb (w tym sytuacji finansowej – inni sponsorzy?)
i znalezienia dla niej koordynatora, który zadba m.in. o organizację transportu
upominków.